نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

لیگ مرگبــار!| احتمال سقوط بیش از نصف لیگ یک

  • کد خبر: ۱۰۹۱۴۴
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
لیگ مرگبــار!| احتمال سقوط بیش از نصف لیگ یک
لیگ‌یک در حالی به هفته سی‌ام رسید که ۱۲ تیم در آستانه سقوط هستند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بازی‌های هفته سی‌ام لیگ دسته‌اول ایران یک بار دیگر با جابه‌جایی تیم‌های اول و دوم دنبال شد و مس و ملوان در فاصله چهار هفته مانده به پایان مسابقات یک بار دیگر جایگاه‌های بالای جدول را دست‌به‌دست کردند.

مس در یک بازی هیجانی برابر ویستا‌توربینی قرار گرفت که در جمع فانوس‌به‌دستان قرار دارد و برای فاصله‌گرفتن از انتهای جدول و رسیدن به منطقه امن جدول نیاز مبرم به سه‌امتیاز این بازی داشت. در انتها، اما این شاگردان حسین‌خانی بودند که موفق شدند به لطف پیروزی در این بازی و توقف انزلی‌چی‌ها در قزوین، موفق شدند یک بار دیگر به صدر جدول برسند. توقف ملوان بندر‌انزلی و برتری خانگی مس کرمان، نارنجی‌پوشان را با ۶۲‌امتیاز و تفاضل گل بهتر از ملوان به صدر جدول رساند.

ملوانان نیز با ۶۲‌امتیاز به رتبه دوم سقوط کردند. مس و ملوان برای قطعی‌کردن صعودشان به لیگ برتر، به کسب فقط پنج‌امتیاز دیگر نیاز دارند. آرمان‌گهر سیرجان با ناکامی در غلبه بر خوشه‌طلایی، با ۵۴‌امتیاز در رده دوم ایستاد و حالا بخت زیادی برای صعود به لیگ برتر ندارد. خیبر خرم‌آباد هم پنجاه‌ودوامتیازی شد و با مستحکم‌کردن جایگاهش در رده چهارم، همراه با سه تیم بالایی برای صعود می‌جنگد. این، اما تمام داستان نیست و رقابت هیجان‌انگیزتری هم در انتهای جدول لیگ آزادگان در جریان است؛ جایی که جمع تیم‌های در خطر سقوط تا رده پنجم جدول هم احساس می‌شود!

۱۲ تیم با شانس سقوط به دسته پایین‌تر!

باوجود مشخص‌شدن تکلیف دو تیم سقوط‌کننده به لیگ ۲، رقابت نزدیکی برای تعیین سرنوشت تیم سوم وجود دارد. برخلاف فصول گذشته که رقابت تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر نزدیک و جذاب دنبال می‌شد، در فصل جاری تیم‌های مس کرمان و ملوان بندرانزلی توانسته‌اند فاصله مطمئنی با رقبایشان ایجاد کنند و بخت اول صعود هستند و دیگر‌رقبا شانس کمتری برای رسیدن به لیگ برتر دارند.

هر چه در بالای جدول کورس رقابتی وجود ندارد، در قعر جدول برای سقوط به لیگ ۲ تیم‌ها رقابت نزدیکی باهم دارند؛ بعد از مسجل‌شدن سقوط دو تیم بحران‌زده ماشین‌سازی و شاهین شهرداری بوشهر، حالا روی کاغذ دوازده تیم خطر سقوط به لیگ ۲ را احساس می‌کنند و احتمال دارد نامشان به‌عنوان سومین تیم سقوط‌کننده به لیگ ۲ به ثبت برسد! رایکا بابل با ۳۲‌امتیاز فعلا در منطقه خطر است و شاگردان پیروز قربانی چهار هفته سرنوشت‌ساز را در پیش دارند؛ ویستاتوربین و سایپا با ۳۵‌امتیاز بالاتر از رایکا برای بقا می‌جنگند و استقلال‌ملاثانی با پیروزی شب گذشته کمی از منطقه خطر فاصله گرفت، اما آن‌ها هم با ۳۶‌امتیاز کماکان خطر سقوط را احساس می‌کنند.

قشقایی شیراز با ۳۷‌امتیاز، شمس‌آذر قزوین و شهرداری همدان با ۳۸‌امتیاز، شهرداری آستارا و استقلال خوزستان با ۳۹‌امتیاز، مس شهربابک با ۴۱‌امتیاز، خوشه‌طلایی ساوه با ۴۲‌امتیاز و پارس جنوبی جم با ۴۴‌امتیاز حداقل روی کاغذ احتمال سقوطشان مطرح است تا چهار هفته پایانی لیگ‌یک با توجه به فاصله کم تیم‌ها در کورس بقا، در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود.

جدال شش امتیازی سرخابی‌های سابق

گفتنی است که در‌این‌بین تقابل‌های شش‌امتیازی همچون مصاف رایکا-سایپا که در هفته سی‌و‌دوم برگزار خواهد شد، می‌تواند در تعیین سرنوشت تیم سقوط‌کننده به لیگ ۲ بسیار حائز‌اهمیت باشد. این مسابقه در هفته ماقبل پایانی لیگ به میزبانی بابلی‌ها برگزار می‌شود. این بازی البته به‌نوعی جدال مربیان اسبق استقلال و پرسپولیس هم محسوب می‌شود.

پیروز قربانی در رایکا و حمید درخشان در سایپا، اگر نمی‌خواهند کار بقایشان به، اما واگر بکشد، باید به بازیکنانشان گوشزد کنند که از این هفته دیگر هیچ فرصت اشتباهی ندارند و لحظه‌ای غفلت ممکن است کار آن‌ها را به لیگ ۲ بکشاند. البته روند تیم پیروز قربانی در هفته‌های اخیر چندان بد نبوده و نتایج قابل‌قبولی در کارنامه این مربی ثبت شده، اما حمید درخشان تازه سکان هدایت نارنجی‌پوشان را در دست گرفته ا‌ست و برای هفته‌های پیش‌رو کار چندان‌آسانی پیش‌رو ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->